,

Verkeer en Woningbouw in Dantumadiel

verkeer en woningbouw Dantumadiel

Wethouders Kees Wielstra (Gemeentebelangen Dantumadiel) en Gerben Wiersma (CU Dantumadiel) in de Weekend Nieuwsshow van RTVNOF over verkeer en woningbouw in Dantumadiel. Foto: RTV NOF

Verkeer in Dantumadiel

Inwoners van Dantumadiel maken zich zorgen over de verkeerssituatie in Damwâld. Inmiddels is de derde ‘brandbrief’ door de gemeente ontvangen over inrichting van de Haadwei. Wethouder Kees Wielstra gaf in de Weekend Nieuwsshow uitleg over wat de gemeente Dantumadiel doet met klachten en meldingen over de nieuw ingerichte weg, maar ook waarom tot nu toe nog geen ingrijpende aanpassingen zijn gedaan. In het komend voorjaar wordt een evaluatie uitgevoerd waarin alle onderwerpen uit de brieven, maar ook andere meldingen, worden meegenomen.

Woningbouw in Dantumadiel

Wethouder Gerben Wiersma werd aan de tand gevoeld over woningbouw in de gemeente. Aan hem werd gevraagd waarom het gemeentebestuur het zo belangrijk vindt dat er bouwkavels beschikbaar zijn in Dantumadiel. “Als mensen willen nieuwbouwen of willen verhuizen naar onze gemeente, dan moet daar plek voor zijn. Er is concreet vraag naar woningen en bouwkavels. We zijn al begonnen met plannen voor De Westereen en Broeksterwâld die al een tijd in de ijskast lagen, maar alle dorpen komen aan bod”.

Wat vindt Gemeentebelangen Dantumadiel

Als Gemeentebelangen Dantumadiel zijn we ontzettend blij met deze initiatieven. We willen graag dat de openbare ruimte in de gemeente voor iedereen goed bruikbaar en veilig is. Ook zien we het gebrek aan ruimte om te bouwen als een zorgelijke situatie, omdat daardoor mensen uit onze dorpen zijn genoodzaakt om naar elders te verhuizen. Voor het voortbestaan van voorzieningen zoals dorpshuizen, scholen en sportvoorzieningen is aanbod van aantrekkelijke woonruimte heel erg belangrijk.