,

Romke Postma van GBD in Nieuwsuur

Romke Postma

Afgelopen 3 december was Romke Postma, fractievoorzitter van Gemeentebelangen Dantumadiel te zien in een reportage van Nieuwsuur. Deze reportage ging over de rode cijfers waar veel gemeenten momenteel mee te maken hebben.

“Gemeenten diep in het rood. Gemeenten gaan de komende jaren miljarden interen op hun reserves. Dat blijkt uit een onderzoek naar de begrotingen van de 65 grootste gemeenten in ons land, in opdracht van Nieuwsuur. Vanwege de oplopende tekorten moeten de meeste gemeenten stevig bezuinigen. En dat is moeilijk uit te leggen, omdat de economie momenteel prima draait. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten roept het kabinet op om in te grijpen.”

Romke Postma heeft in het item de kant van gemeenteraden toegelicht en voor welke moeilijke keuzes zij komen te staan. Nieuwsuur hield voor Dantumadiel de problematiek lokaal. Ook Feanwâlden werd in deze aflevering vertegenwoordigd en liet de kant van burgers zien. De uitzending gemist en hem toch terug willen kijken? Dat kan via onderstaande link.