,

Afscheid van Romke en Wietse

Met de verkiezingen al even achter de rug was het dinsdag 29 maart de dag, of eigenlijk avond, om afscheid te nemen van de oude raad. Voor Gemeentebelangen Dantumadiel betekende dat ook het afscheid van Romke en Wietse. Beide heren zaten maar liefst 12 jaar in de raad. Wietse  eerst 8 jaar lang voor de LLD, Lagere Lasten Dantumadiel, en Romke 8 jaar voor Dantumadeel’82. Na de samenvoeging van beide partijen zaten ze de raadsperiode 2018-2022 in de raad voor Gemeentebelangen Dantumadiel. In het begin samen met Vivian Tiemersma en vanaf september 2019 met Sara Braaksma.Gedurende de gehele raadsperiode was Gemeentebelangen Dantumadiel een mooie afspiegeling van de gemeente. We hadden het oudste raadslid en het jongste raadslid van de raad in ons midden.

De afgelopen 4 jaar mochten we ook deelnemen in de coalitie samen met Sociaal Links, de Christen Unie en de SGP. Vol ambitie begonnen Kees Wielstra (GBD), Rommy Kempenaar (Sociaal Links) en Gerben Wiersma (CU) met het leiden van onze gemeente Dantumadiel. Samen hebben ze Dantumadiel kunnen leiden door financieel moeilijke tijden. Met als resultaat dat Dantumadiel er nu als zelfstandige gemeente positief voor staat.

De komende vier jaar hoopt de nieuwe fractie van Gemeentebelangen Dantumadiel door te mogen bouwen aan onze mooie zelfstandige gemeente.