,

Ondernemers Dantumadiel de dupe van slecht beleid

In Dantumadiel zijn de regels voor verkoopkramen een aantal jaren geleden drastisch aangepast. Het gevolg daarvan is dat de verkoopkraamhouders met elkaar in conflict komen en soms met de vaste winkeliers. De verkoopkraamhouders en de winkeliers vragen al maanden aan wethouder Peterson (FNP) om de regels aan te passen. De wethouder heeft aangegeven dat de ondernemers het maar met elkaar moeten uitzoeken.

Onze lijsttrekker Kees Wielstra heeft hierover veel contact gehad met de betrokken ondernemers en de ondernemersvereniging. Namens de fractie van Dantumadeel ’82 heeft hij een hoorzitting aangevraagd, zodat de ondernemers nu hun verhaal kunnen doen aan de gemeenteraad. Dit was nodig omdat de ondernemers hebben aangegeven dat ze er met de wethouder niet uitkomen.

Op 29 januari vindt vanaf 19:30 uur in het gemeentehuis de hoorzitting plaats waarbij een aantal ondernemers, de Westereender Keaplju en de wethouder hun verhaal mogen doen. Met de inbreng van de ondernemers zal op initiatief van de fracties van Dantumadeel ’82 en LLD (vanaf 21 maart Gemeentebelangen Dantumadiel) in de gemeenteraad worden beslist hoe de nieuwe regelgeving eruit moet zien.