, ,

Kees Wielstra lijsttrekker Gemeentebelangen Dantumadiel

lijsttrekker

Damwâld – Kees Wielstra is gekozen als lijsttrekker voor Gemeentebelangen Dantumadiel voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022. Dat gebeurde tijdens de algemene ledenvergadering van de lokale politieke partij.

Kees Wielstra is afkomstig uit Rinsumageast, getrouwd met Alize en vader van Eva en Jens. In 2014 kwam Wielstra de gemeenteraad van Dantumadiel in als raadslid voor Dantumadeel’82. Tijdens de verkiezingen van 2018 was hij lijsttrekker van Gemeentebelangen Dantumadiel. Gemeentebelangen Dantumadiel heeft op dit moment 3 zetels in de gemeenteraad.

Na de verkiezingen van maart 2018 is Gemeentebelangen Dantumadiel onderdeel van de coalitie. Wielstra is namens de partij wethouder. Zijn portefeuille bevat onder andere mantelzorg, ouderenwerk, landbouw en infrastructuur. Daarnaast betrekt hij ook een aantal nevenfuncties waaronder lid van het algemeen bestuur NEF/Dokwurk, regent bij de Van Sytzama Stichting en is hij zijdelings betrokken bij de vertegenwoordiging van lokale partijen in de eerste kamer.

De leden van Gemeentebelangen Dantumadiel zijn blij met de keuze. ‘Wij hebben alle vertrouwen in Kees Wielstra als lijsttrekker’, aldus Sara Braaksma, huidig fractielid van GBD ‘Kees is de afgelopen vier jaar als wethouder actief geweest in onze gemeente. Op alle niveaus weet hij wat er speelt.’ Wielstra zelf reageerde na de bekendmaking: “Ik ben blij en dankbaar dat de leden het vertrouwen in mij hebben uitgesproken. Graag zet ik mijn schouders er de komende jaren weer onder om te bouwen aan onze mooie gemeente Dantumadiel”. Op 16 december wordt door de leden van de partij de kandidatenlijst van Gemeentebelangen Dantumadiel vastgesteld.

Foto door Marit Anker